Amikor évekkel ezelőtt elkezdődött iskolánkban a minőségbiztosítás, sokan gúnyosan megjegyezték:
- „Na, ettől majd minden gyerek kitűnő tanuló lesz!”
Ma már az iskolahasználók, partnereink látják, hogy a minőségfejlesztésnek köszönhetően kialakult egyfajta elkötelezettség a folyamatos fejlesztés iránt.
Évente vizsgáljuk partnereink elégedettségét. A begyűjtött véleményeket a tantestület tagjai négy úgynevezett minőségbiztosítási csoportban alaposan áttanulmányozzák.
Örülünk a megelégedettségnek, elismerésnek, de a legnagyobb figyelmet a feltárt hiányosságokra fordítjuk, hogy javítani tudjunk rajta.
Néhány példa a gyerekek és szülők véleményéből:
„1-2. osztályosok: a tanárok kedvesek, segítenek, szeretek tanulni, finomak az ételek. Szomorú vagyok, mert a gyerekek gyakran csúfolják egymást, még több dicséretet szeretnék kapni.”
A nagyobb gyerekek elégedettek a korrepetálásokkal, a szakkörök választékával, az iskolai kirándulásokkal. Ők is szeretnének több dicséretet kapni, de tanulni nem szeretnek annyira, mint kisebb társaik.
A szülők elégedettek az iskola értékelési rendszerével, az iskola felszereltségével, esztétikumával, az egészséges életmódra neveléssel. Elégedettek a szülőkkel való foglalkozás formáival, de kevésnek tartják a tájékoztatást a minőségfejlesztés eredményeiről, az iskolában végbement változásokról.
Most pedig következzék néhány példa a minőségfejlesztés hatására elindult folyamatokból.
- A második idegen nyelv választhatósága
- Számítástechnikai lehetőségek bővülése
- Mindennapos testnevelés
- Egésznapos oktatás
- Kirándulások, sok esetben a szülőkkel közösen
- A művészeti oktatás feltételeinek megteremtése, három tanszakon az oktatás elindítása
- Informatikai tanfolyamok felnőtteknek
Szeretnénk minden elvárásnak megfelelni, persze ez lehetetlen. Olyan kéréseket is megfogalmaznak tanulóink, melyeket egyelőre nem tudunk teljesíteni, mint például az iskolaudvarra egy játszóteret.
Aztán akad olyan kérés is, amit nem akarunk teljesíteni, mint pl.:
- Ne tanuljunk!
- Legyen ló az iskolában!
Vagy essünk át a ló másik oldalára?
|