Tartalom
· Foldal
· Ajánlj minket!
· Cikkek
· Impresszum

Legújabb szám
·Vízkereszttől - húshagyókeddig
·2021. március 15.
·A leendő elsős kéthelyi tanítók levele
·Reményekkel telve kezdtük az új évet
·Helyi értékeink gyűjteménye, a Kéthelyi Települési Értéktár 2020/2021
·100 éves Kéthely Hamvad nevű falurésze
·Home office
·Betekintés a Szociális Szolgáltató Központ hétköznapjaiba
·Távoktatás egyetemista szemmel
·Középiskolás vélemények a tantermen kívüli, digitális oktatásról
·Kéthely és Balatonmáriafürdő települések közötti kerékpárút fejlesztése
·Sikeresen pályáztak a kéthelyi polgárőrök
·1%
·Gyászhír

A leendő elsős kéthelyi tanítók levele

Kedves Szülők!

A járványhelyzet miatt a személyes találkozó elmarad, de néhány gondolatot szükségesnek tartunk Önökkel megosztani. Leendő elsős tanítóként szeretnénk bemutatkozni.

Molnár Marianna
Végh Zsolt Józsefné

Molnár Mariannak hívnak, 25 éve vagyok a pedagógus pályán és 1999 óta tanítok itt Kéthelyen.
Végh Zsolt Józsefné, Melinda néni vagyok, és 13 éve tanítok.
Öt éve már közösen dolgozunk, tanítópárként visszük az alsós osztályunkat. Mindkettőnknek egy 3. osztályos gyermeke van, így abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy nemcsak pedagógusként, hanem szülőként is belelátunk a gyerekek világába.
Iskolánk alsó tagozatán napköziotthonos rendszerben két pedagógus visz egy osztályt, így a tantárgyakat felosztva tanítjuk. Mariann néni főtantárgya a magyar, s mellette az ének és rajz készségtárgyakat tanítja. Melinda néni tartja a matematikát, környezetismeretet, testnevelést, technikát és az erkölcstant.
A gyerekekkel ebben a rendszerben csak mi vagyunk, s ez az állandóság nagyon sokat segít a beszoktatási időszak nehézségeiben s a mindennapokban. Nagy előnye, hogy a tantárgyainkon kívül, több szabadidőt tudunk tanítványainkkal tölteni, így jobban megismerhetjük egymást, több lehetőséget kínál a közös programokra, beszélgetésekre, élményekre. A beszoktatási időszakban (2 hét) a gyerekek megismerkednek az új környezetükkel, tanár nénikkel, új feladataikkal. Kialakítunk egy újfajta szokásrendszert, napirendet.
Gyermekeik élete az iskola megkezdésével gyökeresen megváltozik. A játékos környezetet felváltja egy szabályokkal teli életforma. Kötelességei, feladatai lesznek, lerövidül a játszásra szánt idő. Új, de gyerekbarát környezetben egy megszokott közösséggel könnyebben veszik a gyermekek az új kihívásokat. Segítségükre leszünk, hogy az óvodából iskolába történő átállás zökkenőmentes legyen. Játékos módszerekkel, élményszerű feldolgozással motiválttá tesszük gyermekeiket a tanulás iránt. A tanterem hátsó részében kialakítunk tevékenységközpontokat: játékkuckót, olvasósarkot. Szőnyegen körbe tudunk ülni beszélgetni, mesét hallgatni, énekelni. A tanórák ugyan 45 percesek, de rugalmasan alkalmazkodunk a gyerekek életkori sajátosságaihoz. Ha elfáradnak, lazítunk kis mozgással, énekkel vagy játékkal, majd új erővel megyünk tovább.
Gyermekeik munkáját folyamatos megfigyelés és értékelés kíséri. Értékeléseink során mindig a pozitív dolgokat emeljük ki, és lehetőséget adunk a javításra. Mindig önmagukhoz mérten értékelünk, honnan hova jutott, miben kell még fejlődnie. Ha problémát észlelünk tanulmányi munkájukban, illetve viselkedésükben, a pedagógiai szakszolgálat szakembereihez fordulunk segítségért, hogy minden gyermek azonos eséllyel jusson sikerélményhez. Egy gyermek életében nagyon fontos, hogy az iskolában is legyen boldogságérzése, legyenek sikerei. Csakis attól haladhat kellő hatékonysággal előre.
A tanórákon kívül is sok érdekes program várja a gyerekeket. Kirándulunk, túrázunk. Mikulásra verselünk, mézeskalácsot sütünk, gyümölcssalátát készítünk, hóembert építünk, karácsonykor osztálybulit tartunk, farsangolunk.
Az alapfokú művészetoktatás keretében a gyermekeknek lehetőségük van néptánc, illetve képzőművészet tanszakon is sikerélményhez jutni.
Bizonyára Önökben is ott a kétség, aggodalom… Iskolaérett-e gyermekem?
Az iskolaérettség összetett fogalom, a gyermek egész személyiségének fejlettségét foglalja magába. A gyermeknek testileg, pszichés és szociális szempontból egyaránt alkalmasnak kell lennie az iskolai élet megkezdésére.
Biológiai jellemzők:
1. Optimális testi fejlettség (testalkat változása, fogváltás megkezdése) és egészségi állapot.
2. Az idegrendszer megfelelő érettsége, mely magába foglalja a nagy és finom mozgások, valamint látás-kézmozgás összerendezettségét, figyelem-összpontosítás képességét, terhelhető legyen, ne legyen fáradékony.
Pszichés alkalmasság kritériumai:
1. Értelmi fejlettség: gondolkodás terén lényeglátás, következtetések alkotása, ok-okozati összefüggések felismerése, mennyiségfogalom kialakulása, emlékezeti befogadás és felidézés képessége.
2. Beszédkészség: tiszta hangképzés (formai vonatkozás) és megfelelő szókincs, kifejezőkészség (tartalmi vonatkozás)
3. Munkaérettség, feladattudat, monotóniatűrés - képes legyen megkülönböztetni a játékot a feladattól, a munkától.
4. Érzelmi, akarati érettség: képes legyen önmaga irányítására, mozgásigényének akaratlagos leküzdésére.
5. Érdeklődés, motiváltság.
Szociális érettség:
1. Alkalmazkodás és beilleszkedés készsége
2. Szabálytudat
3. Közösség igénye, kapcsolatkötés képessége
4. Felnőtt irányításának elfogadása
5. Önkiszolgálás, bizonyos önállóság

A fentiekből látható, hogy az iskolaérettség nem csupán értelmi képességek szintjét jelenti, hanem egy sokkal összetettebb fogalom. A megfelelő fejlettség eléréséhez részben spontán, természetes érés, részben az óvodai és otthoni foglalkozás, kiegyensúlyozott, odafigyelő családi háttér szükséges.
Önök legtöbbet azzal segítenek – ha természetes folyamatként kezelik az iskolakezdés miatti új élethelyzetet. Fontos, hogy a tanévkezdéshez szükséges tanszereket együtt vásárolják meg – gyermekük dönthessen arról, milyen színű tolltartót, táskát stb. szeretne. Otthon kialakítható egy különálló tanulósarok a számára, ami csak egyedül az ő birodalma.
A legfontosabb: a szeretetteljes családi háttér! Önök gyermekeiknek biztonságot, nyugalmat és szeretetet adjanak megfelelő szabályrendszerrel alátámasztva, amik gyermekük neveltségi alapjait képezik. Ne a gyerek irányítson! Önök nevelik a gyermeket, Önöknek kell megtanítani számukra, mi a helyes és a helytelen.
Célunk a közösségformálás, az egymáshoz való alkalmazkodás, segítségnyújtás, elfogadás segítése, az esélyegyenlőség biztosítása változatos együttműködési formákkal. Bizalomra épülő szeretetteljes légkör kialakítása, melyben örömmel tanulnak, játszanak diákjaink. Színvonalas oktatással igyekszünk szilárd alapműveltséget, stabil alapkészségeket nyújtani a tanulóknak, biztosítva számukra a képességeiknek megfelelő tanulást. Segítséget adunk Önöknek abban, hogy a gyermekeik sokoldalú, kiegyensúlyozott, becsületesen boldogulni tudó emberekké váljanak. Nagyon fontosnak tartjuk a szülői kapcsolattartást, hiszen mindkét fél közös célja a gyermek egészséges testi-lelki és szellemi fejlődése, s ezért szoros együttműködésre van szükség. Igyekszünk megtalálni Önökkel a bizalmon alapuló őszinte kapcsolatot.
Felmerülő kérdéseikkel forduljanak hozzánk bizalommal!

Molnár Mariann
Végh Zsolt Józsefné
(2021. I.szám Tavasz)
Nyomtathat verzi


Néhány régi cikk
·Bálozott az Asszonykórus
(2019. IV.szám Tél)
·Ősz az oviban
(2017. III.szám Ősz)
·Májusi programjaink, nyári terveink
(2016. I-II.szám Nyár)
·Rendőrségi felhívás
(2014. IV.szám Tél)
·Kirándulások...
(2013. II.szám Nyár)
·Eredményeim, terveim
(2012. II.szám Nyár)
·Mikulás az iskolában
(2009. IV.szám Tél)
·Lakossági tájékoztató
(2008. I.szám Tavasz)
·Sportélet Kéthelyen
(2005. III.szám Ősz)
·Imádkozzunk Magyarországért
(2005. III.szám Ősz)




PHP-Nuke alapú weboldal

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások, cikkek szerzőik tulajdonai.
Tartalomkezel? rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz érvényes.
Oldalkszts: 0.08 msodperc