Tartalom
· Kapcsolat

Legújabb szám
·A Nyitott Klub elmúlt öt évéről
·Ha nyár….., akkor olvasótábor!
·300 éves az iskolai oktatás Kéthelyen
·Állatartás
·Nehéz hónapok a vírushelyzet miatt
·Helyi gazdaságfejlesztés Kéthely községben
·Német nyelvi tábor
·Három éve Kéthelyen az Atroplusz Kft.
·Erdei játszótábor két turnusban
·Újra pereg a film a Kéthelyi moziban
·Egyszerűen szép
·Magyarok kenyere gyűjtőpont Kéthelyen

A Nyitott Klub elmúlt öt évéről

Az egervári várkastély előtt

E lap hasábjain az érdeklődő legutóbb 2015-ben olvashatott a Nyitott Klubról. Céljaink és programjaink jellege nem változott. Továbbra is a közös igényes szórakozás és élményszerzés, egészségünk védelme, helyi természeti és kulturális értékeink megismerése, ismereteink bővítése a célunk. A faluközösségért végzett önkéntes munka sem idegen tőlünk, amelyet erőink szerint szoktunk vállalni a községi rendezvényekhez - falunap, tojásfaállítás és -bontás, karácsony – kapcsolódóan és a temetőben évente kétszer.
A korábbi időszakban indított sorozatunkat, az Ismerjük meg Kéthelyt, tovább folytattuk. Ellátogattunk az egykori Fancsi-várhoz (2016) és a Hunyadyak által 1773-ban épített nagypincéhez (2017), de két alkalommal a Kéthelyi hegyben (2016, 2017) is tettünk sétát. Felkerestük a szőlőhegyi Mária-kápolnát (2019), valamint a Kokas-hidat is (2019). A Kokas-hídhoz tett kirándulásunk Facebookra feltett képei nyomán többen is felkeresték ezt a Melegoldalban rejtőzködő impozáns építményt. Molnár Balázs polgármester az iskola udvarán lévő szociális szolgáltatás céljaira átalakított épületet mutatta be nekünk (2019).
Az Ismerjük meg Somogy megyét kirándulás-sorozatunk sem szakadt meg, s ahogy korábban, most is kellemes élményekkel és új ismeretekkel tértünk haza. Kirándultunk a Buzsák-Gyugy-Szőlősgyörök-Somogyvár-Nikla (2016) útvonalon, hogy megismerjük környékünk nevezetességeit: a Buzsáki Tájházat, Gyugy középkori templomát, Somogyváron a Szent László Nemzeti Emlékhelyet, Niklán a Berzsenyi Dániel Múzeumot. A következő évben, kicsit távolabb, Dél-Somogyban jártunk. Csurgó, Porrogszentkirály, Babócsa, Drávaszentes, Barcs (2017) látnivalóit tekintettük meg. 2018 őszén Mesztegnyőt kerestük fel, hogy megismerjük a gróf Hunyady család ottani emlékeit, a szép barokk templomot és a családi kriptát a templom alatt. Majd a Honi Hagyományőrző Egyesület tagjaival töltöttünk el egynéhány vidám órát a Faluházban.
Az elmúlt öt évben két alkalommal a megyén kívül is jártunk. Rábaközi kirándulásunkon a hímzéséről híres Hövejt, majd Kapuvárt, Csornát és Fertődöt (2015) kerestük fel. Zala megyében Deák Ferenc nyomán jártunk Söjtörön és Kehidakustányban, de megnéztük Egervár híres reneszánsz várkastélyát és Keszthelyen a Szendrey Júlia Emlékszobát is (2019).

Kiránduláson a Kéthelyi hegyben

Ha nem kirándultunk, akkor kötetlen beszélgetések és különböző témájú előadások szerepeltek a programunkon. Otthonunk és személyünk biztonságáról a katasztrófavédelem (Dávid Tamás tű. őrnagy, dr. Gelencsér András tű. hadnagy 2017) és a rendőrség munkatársai (Fábos Edit r. főhadnagy 2019) tartottak előadást és vetítést. 2019-ben három klubtagunk (Csonka Lászlóné, Dávid Lászlóné, Varjaskéri Gyuláné) ilyen témában Kaposváron, a Somogy Megyei Rendőrkapitányság által szervezett vetélkedőn is részt vett és első helyen végzett. Virág László és Almási Veronika növényorvosok a kiskertek növényvédelméről adtak elő (2019). Több egészségügyi téma is napirendre került: egészséges táplálkozás 60 év felett (Szabó Andrea dietetikus), újraélesztési előadás és bemutató (Obál András mentőtechnikus 2017) csontritkulás, cukorbetegség és táplálék-allergiák (Marcali Egészségfejlesztési Iroda munkatársai 2018), fogágybetegségek és következményeik, mentálhigiéné (dr. Wórum Marianna fogorvos, mentálhigiénés szakember 2018, 2019).
A művelődési ház, a községi könyvtár által szervezett kulturális és helytörténeti programokon közönségként gyakran jelen voltunk. Jómagam, Németh Lajos (2015) és Szecsődi Árpádné (2017) is tartottunk kulturális témájú előadást, de Marcali művelődési intézményeit is felkerestük. Ott voltunk a kéthelyi származású Dákai György bőrdíszműves munkáiból összeállított kiállítás megnyitóján (2018) a Kulturális Korzóban. A Marcali Múzeum kiállításai közül láttuk a Betlehemnek szép határán (2017) és a „Szennyes ingem, szennyes gatyám” c. kiállításokat (2017). Balatonkeresztúron, a Bél Mátyás Látogatóközpontban D. Fazekas László kéthelyi festőművész kiállítását is megtekintettük (2016).
Helytörténeti előadások és régi fotók vetítése (2018, 2019, 2020) is szerepelt programunkban, de a helyi vonatkozású kiállítások - hímzőszakkör és értéktár, táblaállítás a Fancsi-várnál - megnyitóján is jelen voltunk. Beteljesületlen álom címmel Harmath Imre költő pályáját (2015), Major Mihály haditengerész életrajzát (2016), a települési értéktárba felvett értékeket (2016, 2018) bemutató előadásokat hallhattak a résztvevők. Szarvas Jenő, Kovacsics László és Kocsis Lajosné többször is felolvasással, versmondással járult hozzá összejöveteleink hangulatának, színvonalának emeléséhez.
2018-ban partnerkapcsolatot épített ki velünk az értelmi fogyatékosok otthona, azóta részt veszünk az intézményben szeptemberben megrendezett hangulatos torkos napon vagy más rendezvényeiken.
A koronavírus, mint minden más közösségét, a mi életünket és terveinket is átírta. A 2020-ra tervezett programjaink elmaradtak, a januári és februári kivételével. Januárban a 300 éves iskolai oktatásra emlékeztünk, farsangban pedig felelevenítettük a maszkázás szokását. Erre először 2018-ban került sor. Nemcsak a résztvevő klubtagok szórakoztak jól, de nagy derültséget keltettek maszkáink a falu intézményeiben és az utcán is. A Marcali Múzeum rövid filmet, illetve fotókat készített maszkáinkról.
Rendezvényeinken az állandó résztvevők száma örömünkre bővült, sajnos két klubtagunktól, Molnár Zoltánné Irénkétől és Horváth Sándorné Magditól örökre el kellett köszönnünk.
Végül szeretném megköszönni a klub tagjai nevében minden szervezetnek és magánembernek segítségét, közreműködését, akik akár szervezőként, előadóként, támogatóként, gépkocsivezetőként vagy más módon hozzájárultak rendezvényeink sikeréhez.

Főzés a Torkos napon

(2013. I.szám Tavasz)
·Ismét becsengettek…
(2010. III.szám Ősz)
·Felújítások és kiállítás a plébánián
(2009. IV.szám Tél)
·A kis Rajzoló
(2007. IV.szám Tél)
·Robotskip
(2007. I.szám Tavasz)
·Szeptembertől új program az óvodában
(2004. III.szám Ősz)

PHP-Nuke alapú weboldal

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások, cikkek szerzőik tulajdonai.
Tartalomkezel? rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz érvényes.