Tartalom
· Foldal
· Ajánlj minket!
· Cikkek
· Impresszum
· Kapcsolat

Legújabb szám
·Óvoda udvar és játszótér fejlesztés
·Riport az 50 éves Horváth Józseffel
·Közérdekű tájékoztatás az avar és kerti hulladék égetéséről
·Díszőrség az ejtőernyős katonák emlékművénél Kéthelyen
·Zászlóval köszöntjük az újszülötteket
·Újra forog a film
·Bemutatkozik a Yin-Yang Életmódközpont
·A kéthelyi hársfák
·A Vincés nővérek Kéthelyen
·Üzenet haza
·Egyszerűen szép
·Vitaminnal erősítik a kéthelyi gyerekek immunrendszerét
·Megújult a játszótér a Hegyalja utcában
·Sakk
·Támogatás Covid-19 pozitív családoknak

Játék és tanulás az óvodában

Óvodában a legfontosabb feladatunk a játék feltételeinek biztosítása, hogy e legfőbb tevékenységük során a gyermekek minél felszabadultabbak legyenek és leljék benne örömüket. Ehhez úgy alakítottuk ki a csoportszobákat és a játszósarkokat, hogy óvodásainknak lehetőségük legyen nyugodt, derűs légkörben megfelelő mennyiségű, kreativitást fejlesztő eszközökkel, minél tovább a szabad játéktevékenységekre. A játék nagy hatással van a gyermekek értelmi képességeinek fejlődésére, hisz gazdagítja érzelemvilágukat, kreativitásukat és fejleszti kapcsolatteremtő képességüket. Rajta keresztül még számos olyan készséget és kompetenciát sajátítanak el, amely nemcsak a későbbi iskolai előmenetelben, hanem felnőttkorban is hasznukra válik majd – fejlődik a szókincsük, problémamegoldó képességük és logikus gondolkodásuk. Óvodánkban a szabad játék hangsúlyozása mellett kezdeményezett játéktevékenységek is helyet kapnak a napirendben. Legtöbb foglalkozásunk ezekből indul ki, mint kezdeményezés, és a foglalkozás lezárása visszavezetés a játékba. Ebben az életkorban a tanulási folyamat a gyermekek mindennapi életét átszövi, amely a játékban a leghatékonyabb. Az életkort és fejlődési ütemet figyelembe véve: szabad játék, kezdeményezett játék, szervezett kötelező, szervezett kötetlen, kötelezően választható foglalkozások formájában valósítjuk meg. Nagy öröm számomra, mikor a szülők kérdésére: - Mit csináltatok az óvodában? - a gyermekek azt válaszolják: - Játszottunk.
Életkori sajátosságukból fakadóan a kíváncsiság ott él minden gyermekben, ezért hamar nyitottá válnak az őket körülvevő világra. Ez a kíváncsiság válik később az iskolai tanulás, a tudás utáni vágy mozgatórugójává is. Az idei évben tizennyolc gyermek érte el az iskolaérettség szintjét, ők ősszel tudásukat az első osztályban gyarapíthatják tovább.
Ezernyi mosolyt, milliónyi boldog percet kívánunk nekik!

Tűzoltó autóval ismerkedtek az ovisok a gyermeknapon
Anyák napi köszöntés a kultúrházban
Nagycsoportosok ballagása
Aerobik a falunapon
A néptáncosok is bemutatkoztak
Óvodás körökben közkedvelt gyermeknapi játék
A nagycsoportosok budapesti kirándulása
Fellépés a pedagógusnapon
Sportnapi vacsora
Versenyzés szülőkkel
Szűcs Judit
intézményvezető
(2018. II.szám Nyár)
Nyomtathat verzi

Korbbi cikkek:

Néhány régi cikk
·A 2018/2019-as tanév rövid áttekintése
(2019. II.szám Nyár)
·Településképi Arculati Kézikönyv
(2017. IV.szám Tél)
·Települési értékeinkről
(2017. I.szám Tavasz)
·Sakk
(2014. IV.szám Tél)
·Antal László emlékei
(2012. IV.szám Tél)
·Évfordulóink 2012-ben. I. rész.
(2012. I.szám Tavasz)
·Hosszúné Tóth Rita képviselőjelölt bemutatkozása
(2010. III.szám Ősz)
·Pályázati felhívás - Műszaki ügyintéző
(2008. III.szám Ősz)
·Imádkozzunk Magyarországért
(2005. III.szám Ősz)
·Mikulástól karácsonyig
(2004. IV.szám Tél)




PHP-Nuke alapú weboldal

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások, cikkek szerzőik tulajdonai.
Tartalomkezel? rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz érvényes.
Oldalkszts: 0.06 msodperc