Tartalom
· Foldal
· Ajánlj minket!
· Cikkek
· Impresszum

Legújabb szám
·Le a cipőkkel! Elkészült!
·Aranysakál és róka “létük” csúcspontján
·Németh István nyomdokain
·Megújul a szőlőhegyi kápolna
·Önkormányzati hírek
·Huszonöt éve, 1996-ban alakult meg a sakkszakkör
·Hírek a Települési Értéktár tájáról
·Az újrakezdés sokszor a legjobb döntés az életben
·Annus néni 95 éves
·Sakkhírek
·Nyári táborok az általános iskolában - Hasznos ismeretek
·Kalandozó tábor – két turnusban
·Német nyelvi tábor
·Léna virágoskertje és ami mögötte van…
·Egy fiatal fotós Kéthely értékeinek nyomában

Játék és tanulás az óvodában

Óvodában a legfontosabb feladatunk a játék feltételeinek biztosítása, hogy e legfőbb tevékenységük során a gyermekek minél felszabadultabbak legyenek és leljék benne örömüket. Ehhez úgy alakítottuk ki a csoportszobákat és a játszósarkokat, hogy óvodásainknak lehetőségük legyen nyugodt, derűs légkörben megfelelő mennyiségű, kreativitást fejlesztő eszközökkel, minél tovább a szabad játéktevékenységekre. A játék nagy hatással van a gyermekek értelmi képességeinek fejlődésére, hisz gazdagítja érzelemvilágukat, kreativitásukat és fejleszti kapcsolatteremtő képességüket. Rajta keresztül még számos olyan készséget és kompetenciát sajátítanak el, amely nemcsak a későbbi iskolai előmenetelben, hanem felnőttkorban is hasznukra válik majd – fejlődik a szókincsük, problémamegoldó képességük és logikus gondolkodásuk. Óvodánkban a szabad játék hangsúlyozása mellett kezdeményezett játéktevékenységek is helyet kapnak a napirendben. Legtöbb foglalkozásunk ezekből indul ki, mint kezdeményezés, és a foglalkozás lezárása visszavezetés a játékba. Ebben az életkorban a tanulási folyamat a gyermekek mindennapi életét átszövi, amely a játékban a leghatékonyabb. Az életkort és fejlődési ütemet figyelembe véve: szabad játék, kezdeményezett játék, szervezett kötelező, szervezett kötetlen, kötelezően választható foglalkozások formájában valósítjuk meg. Nagy öröm számomra, mikor a szülők kérdésére: - Mit csináltatok az óvodában? - a gyermekek azt válaszolják: - Játszottunk.
Életkori sajátosságukból fakadóan a kíváncsiság ott él minden gyermekben, ezért hamar nyitottá válnak az őket körülvevő világra. Ez a kíváncsiság válik később az iskolai tanulás, a tudás utáni vágy mozgatórugójává is. Az idei évben tizennyolc gyermek érte el az iskolaérettség szintjét, ők ősszel tudásukat az első osztályban gyarapíthatják tovább.
Ezernyi mosolyt, milliónyi boldog percet kívánunk nekik!

Tűzoltó autóval ismerkedtek az ovisok a gyermeknapon
Anyák napi köszöntés a kultúrházban
Nagycsoportosok ballagása
Aerobik a falunapon
A néptáncosok is bemutatkoztak
Óvodás körökben közkedvelt gyermeknapi játék
A nagycsoportosok budapesti kirándulása
Fellépés a pedagógusnapon
Sportnapi vacsora
Versenyzés szülőkkel
Szűcs Judit
intézményvezető
(2018. II.szám Nyár)
Nyomtathat verzi

Korbbi cikkek:

Néhány régi cikk
·Reményekkel telve kezdtük az új évet
(2021. I.szám Tavasz)
·Új rovat: Egyszerűen szép
(2018. II.szám Nyár)
·Anyák napi műsor a Szociális Szolgáltató Központban Kéthelyen
(2016. I-II.szám Nyár)
·Történelmi helyszínen történelmi győzelem
(2014. III.szám Ősz)
·Sakkhírek
(2014. II.szám Nyár)
·Kiváló sportteljesítmények az őszi szezonban!
(2010. IV.szám Tél)
·Az új influenzáról….
(2009. III.szám Ősz)
·Rendelet a térítési díj és tandíj fizetés szabályairól
(2008. III.szám Ősz)
·Németverseny - Deutschwettbewerb
(2007. I.szám Tavasz)
·Gondolatok a település sportjáról
(2004. I.szám Tavasz)




PHP-Nuke alapú weboldal

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások, cikkek szerzőik tulajdonai.
Tartalomkezel? rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz érvényes.
Oldalkszts: 0.05 msodperc