Tartalom
· Fõoldal
· Ajánlj minket!
· Cikkek
· Impresszum

Legújabb szám
·Le a cipőkkel! Elkészült!
·Aranysakál és róka “létük” csúcspontján
·Németh István nyomdokain
·Megújul a szőlőhegyi kápolna
·Önkormányzati hírek
·Huszonöt éve, 1996-ban alakult meg a sakkszakkör
·Hírek a Települési Értéktár tájáról
·Az újrakezdés sokszor a legjobb döntés az életben
·Annus néni 95 éves
·Sakkhírek
·Nyári táborok az általános iskolában - Hasznos ismeretek
·Kalandozó tábor – két turnusban
·Német nyelvi tábor
·Léna virágoskertje és ami mögötte van…
·Egy fiatal fotós Kéthely értékeinek nyomában

Aki felkötötte a kolompot, annak kolompolni kell!

Nagyon gyorsan elérkezett az iskolai élet szereplőinek – tanár, tanuló, szülő – az első félév vége. A bizonyítványok értékelése bizonyára már befejeződött, de a tanulságok megfogalmazása, a feladatok kijelölése mindenképpen kötelező. A kéthelyi iskola tantestülete is értékelte az első félévi eredményeket, amelyek rövid összefoglalóját, lényegét szeretném az olvasó elé tárni.

Az osztályok tanulmányi átlaga 3,7, amely megfelel az országos trendnek, de nagyon nagy az osztályok és tanulók közti szóródás. Az elmúlt évek eredményeit is figyelembe véve, sajnos arra a megállapításra jutottunk, hogy a tanulók keveset tanulnak, és otthonról is kevés ösztönzést kapnak. A tanulmányi eredmények javulásához elengedhetetlen a továbbiakban a szülők tanulást segítő tevékenységének erősítése. Szeretnénk, ha otthon is rendszeresen ellenőriznék a gyerekek tanulmányi munkáját.

Szeretnénk megtalálni annak okait, hogy az iskolába lépés pillanatában érdeklődő, kíváncsi, tanulás iránt motivált tanulóink az iskolai évek előrehaladtával miért változnak a felsorolt tulajdonságok tekintetében negatívan. Tudjuk, hogy az előforduló viselkedési zavarok nagyrészt a külső hatások következményei. Köztudott, hogy az utóbbi évtizedekben a szórakoztatóipar átvette az irányítást a fiatalok nevelésében a családoktól és az iskoláktól. Ez akkor nem lenne baj, ha a szórakoztatóipar jobb nevelője lenne a fiatalságnak, mint a család és az iskola. Sajnos azonban a helyzet fordított. A negatív iskolai attitűd, a tanulás iránti közöny, az agresszív viselkedés éppen ellentéte az iskolai értékrendnek. A felsorolt negatív viselkedések kiváltásának gyakori oka a média, melynek szereplői rossz mintákat is sugallnak.

Az iskolának az oktatás mellett a nevelés is alapfeladata. Hisszük, hogy az itt kapott erkölcsi neveléstől is függ, hogy milyenné válnak tanulóink felnőtt korban. A nevelésben meghatározó szerepe van a családnak, vallásnak, kortárs csoportnak is. Nagyon nagy probléma, hogy sokszor nehéz a tanulókat meggyőzni, hogy bizonyos viselkedési módokat, szabályokat a tanárok értelmeznek helyesen, mi látjuk jobban. Nehéz eldönteni, hogy a szigorúság vagy engedékenység a célravezetőbb, sajnos az iskola és szülők hatása sokszor gyengébb, mint a környezeté. Egy közösséget csak a feladatok tudatos vállalása, az értük való erőfeszítés és akarat teheti győztessé (az egyoldalú erőfeszítés ritkán vezet eredményre). Az esetenként tapasztalt kettős nevelés, az eltérő normák problémát okoznak.

„Szeresd a gyereket úgy, hogy tudja is és érezze a szereteted!” A gyerekek sokkal rosszabb érzelmi körülmények között nőnek fel, mint a mostani felnőttek, illetve szülők. Ezért sokkal érzékenyebbek, de kiszolgáltatottabbak is, emiatt biztonságra, szeretetre vágynak. A tanároknak is fontos, hogy szeressék őket a tanulók, régi igazság: „Csak attól tanulnak, akit szeretnek.”. Célunk, hogy a Karácsony Sándor által több mint fél évszázada megfogalmazott gondolatok megvalósuljanak nevelőmunkánk során: „Áradjon belőle titokzatos áram módjára az őszinteség és a szabadság, tudjon egyformán adni és elfogadni!”.

Mit tehetünk annak érdekében, hogy a tanulók jobban szeressenek iskolába járni, tanulni:

  • A szaktanárok még nagyobb erőfeszítéseket fognak tenni, hogy a tantárgyakat a tanulók megszeressék, növekedjen a tanulás iránti érdeklődésük.
  • Az osztályközösségek pozitív szerepét kívánjuk erősíteni az iskolai és osztályrendezvényekkel. Még több együttes élményhez kívánjuk juttatni tanulóinkat.
  • A pedagógusok módszertani kultúráját kívánjuk fejleszteni a tehetségnevelés és felzárkóztatás területén.
  • A hatékonyabb nevelés érdekében szeretnénk, ha a nevelők, a szülők egységes szemlélettel rendelkeznének.
„A kolompolás csak akkor ér valamit, ha eljut azokhoz, akikért kolompolunk és bíznak a kolompot rázókban.”

Kern Zoltán
(2005. I.szám Tavasz)
Nyomtatható verzió


Néhány régi cikk
·Energiahatékonysági pályázatot nyert egy kéthelyi óvónő
(2019. IV.szám Tél)
·A Kéthely SE hírei
(2017. IV.szám Tél)
·A Kéthelyi Széchenyi István Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola 2016/2017. tanévének 1. félévéről
(2017. I.szám Tavasz)
·Sakk
(2014. IV.szám Tél)
·Sakkhírek
(2014. II.szám Nyár)
·Mozogj Falu!
(2011. III.szám Ősz)
·Kirándulás az erdei kisvasúttal
(2009. III.szám Ősz)
·Tanévet zárt a művészeti iskola
(2008. II.szám Nyár)
·Önkormányzati fejlesztések Kéthelyen 2002-2006 között, és a következő évek esélyei
(2006. III.szám Ősz)
·Beköszöntő
(2004. I.szám Tavasz)




PHP-Nuke alapú weboldal

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások, cikkek szerzőik tulajdonai.
Tartalomkezel? rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz érvényes.
Oldalkészítés: 0.03 másodperc