Tartalom
· Impresszum
· Kapcsolat

Legújabb szám
·Óvoda udvar és játszótér fejlesztés
·Riport az 50 éves Horváth Józseffel
·Közérdekű tájékoztatás az avar és kerti hulladék égetéséről
·Díszőrség az ejtőernyős katonák emlékművénél Kéthelyen
·Zászlóval köszöntjük az újszülötteket
·Bemutatkozik a Yin-Yang Életmódközpont
·A kéthelyi hársfák
·A Vincés nővérek Kéthelyen
·Üzenet haza
·Egyszerűen szép
·Vitaminnal erősítik a kéthelyi gyerekek immunrendszerét
·Megújult a játszótér a Hegyalja utcában
·Sakk
·Támogatás Covid-19 pozitív családoknak

London – Párizs 2012

(Kéthelyi diákok Albionban)

Idén május 20-án került sor gyönyörű utazásunkra. A busz Marcaliból indult 10 órakor. Szlovénián, Ausztrián, Németországon, Hollandián, Belgiumon keresztül utaztunk Franciaországig. 3-3 és fél óránként megálltunk, a buszsofőrök váltották egymást, mi pedig kicsit kinyújtóztattuk tagjainkat.

Odafelé hosszabb pihenőt tartottunk Passauban. Megtekintettük a dómot, a 3 folyó találkozását, és barangoltunk a városban 1-2 órát. Az éjszakát a buszon töltöttük.

A Csalagúthoz (Csatorna-alagút a La Manche csatornán – szerk.) a reggeli órákban értünk. Itt a busz bement egy nagy vonatba, és fél órán belül már a másik oldalon voltunk. Mihelyt odaértünk Angliába, az óránkat 1 órával vissza kellett állítanunk.

Doverben megálltunk, megnéztük a Fehér Sziklákat, és sétálhattunk a tengerparton. Utána Canterburyben láttuk a legrégebbi katedrálist, és volt egy kis szabadprogramunk is. Megkóstoltuk a Fish & Chipset, nyugodt szívvel állíthatjuk, hogy a magyar ételek nyomába sem érhet. Továbbutaztunk Rochesterbe, ott is egy katedrálist néztünk meg, ami olyan gyönyörű volt, mint Canterburyben. Végül – még a szállásunk előtt – körülnéztünk Dickensben is.

A szállásunk Holl Hellosban volt, otthonos Mobil Home-okban (mobilházak – szerk.), a Temze partján. Még aznap este a sofőrök és az idegenvezető kikészítették az alapanyagokat a vacsoránkhoz minden ház számára, hogy mindenki felvigye a szállására.

„Szerencsénknek” köszönhetően a mi ennivalónkat is elvitték, tehát megkezdhettük körutunkat, hogy kiderítsük, ki vitte el. Természetesen az utolsó házikóban találtuk meg, ami mellesleg a szomszédunk volt. Miután visszaszereztük, mi is elkészíthettük vacsoránkat, akár a többiek.

Londonban 3 napot töltöttünk, keddtől csütörtökig. 1. nap megnéztük a Parlamentet a híres Big Bennel, a Buckingham Palotát, megpihentünk a St. James parkban, láttuk a Picadilly Circust és még szabadprogramunk is volt. Ellátogattunk a Nemzeti Galériába és az előtte álló Trafalgar térre is.

A 2. napon ellátogattunk a Természettudományi Múzeumba, sétáltunk a Hyde parkban, voltunk a Madame Tussauds panoptikumban, délután pedig megtekintettük Londont a világ legmagasabb óriáskerekéről, a London Eye-ről.

Kilátás a London Eye-ről
A Madame Tussauds panoptikumban

3. nap délelőtt a British Museumot csodálhattuk meg, majd vásárlási lehetőséget kaptunk az Oxford Streeten. Barangoltunk a Covent Gardenben, majd sétáltunk a Tower körül, természetesen a hídon is.

Pénteken utaztunk vissza Párizsba, ismét a Csalagúton keresztül. Este értünk csak a francia fővárosba, mert éjjel megdobálták a buszt kővel, így a programunk csúszott, mivel meg kellett várnunk a rendőrséget. Párizsban tranzitszállásunk volt.

Másnap Párizs felfedezésére került sor: Eiffel torony, városháza, Notre Dame, Latin negyed, Concorde tér, illetve hajózás a Szajnán. Este fél 7-kor indultunk haza. Marcaliba vasárnap 3 órakor érkeztünk meg.

Igaz, jól elfáradtunk, de rengeteg élménnyel gazdagodtunk, szívesen részt vennénk ismét egy ilyen utazáson, ha lehetőségünk adódna.

Lengyel Petiék a Louvre előtt
Mika Liliána 7. o.
(2012. II.szám Nyár)
Nyomtathat verzi

Korbbi cikkek:

Néhány régi cikk
·Ha nyár….., akkor olvasótábor!
(2020. II.szám Nyár)
(2011. II.szám Nyár)
·A művelődés hírei
(2010. I.szám Tavasz)
·Tanévet zárt a művészeti iskola
(2008. II.szám Nyár)
·Ősz
(2005. III.szám Ősz)
·„Jöjjünk el holnap is!”
(2005. II.szám Nyár)

PHP-Nuke alapú weboldal

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások, cikkek szerzőik tulajdonai.
Tartalomkezel? rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz érvényes.