Tartalom
· Foldal
· Ajánlj minket!
· Cikkek
· Impresszum
· Kapcsolat

Legújabb szám
·A Nyitott Klub elmúlt öt évéről
·Ha nyár….., akkor olvasótábor!
·300 éves az iskolai oktatás Kéthelyen
·Állatartás
·Nehéz hónapok a vírushelyzet miatt
·Helyi gazdaságfejlesztés Kéthely községben
·Német nyelvi tábor
·Három éve Kéthelyen az Atroplusz Kft.
·Erdei játszótábor két turnusban
·Újra pereg a film a Kéthelyi moziban
·Egyszerűen szép
·Magyarok kenyere gyűjtőpont Kéthelyen

Tanévkezdés az iskolában

A 2004/2005-ös tanév szeptember elsején kezdődött a kéthelyi iskolában. Már hozzászoktunk, hogy az új tanév mindig változásokat hoz az iskolai oktatásban. A pedagógusok és a szülők is tapasztalhatták, hogy az utóbbi években a változások és változtatási szándékok száma indokolatlanul megnövekedett. Az iskolai működés szereplőinek bizony el kellett viselniük a sokszor átgondolatlan, előkészítetlen intézkedések következményeit is. Kicsit tompított az említett problémán az iskolavezetés szakszerű hozzáállása, a pedagógus felelősségének előtérbe helyezése, a gyerekek érdekeinek maximális figyelembevétele. A partnerek számára az elmúlt években próbáltuk bizonyítani, hogy az iskola szolgáltató intézmény, amely nem központi utasításokat hajt végre, hanem szolgáltat a megrendelők igényei szerint. Persze kár lenne tagadni, sokszor kényszerpályán vagyunk.

,, Mindent meg fogsz kapni az életben, amit csak akarsz,
ha eleget segítesz másoknak, hogy megkapják, amit ők akarnak."
/Zig Ziglar/

Tényleg ilyen egyszerű lenne az egész?

Pillanatkép az osztályban

A 2004/2005-ös tanév főbb feladatai, célkitűzései:

1. A Nemzeti alaptanterv felülvizsgálata, felmenő rendszerű bevezetése kezdődik az idei tanévtől.
  • A kiszámíthatóság és a fokozatosság érvényesülését segíti, hogy csak első évfolyamon kezdődő, folyamatos fejlesztés indul 2004. szeptember 1-jétől.
  • Fontos hangsúlyoznunk: ,,Magyarságtudatunkat megőrizve váljunk európai polgárokká."
2. A helyi tantervek átdolgozása a nyár folyamán megtörtént. Lényeges változtatás, hogy az alapkészségek fejlesztésére nagyobb hangsúlyt kívánunk fektetni. Minden-képpen szükséges lenne megtalálni a tanulói terhelés megfelelő arányát. Az elkészített egészségnevelési és környezeti nevelési programunk középpontjában a környezettudatos magatartás kialakítása és a mozgásos életforma elterjesztése áll. Ezért az alsó tagozaton emeltük a testnevelési órák számát, valamint nagyon széles választékkal működik a sport jellegű tehetséggondozás.
3. Az intézmény hatékony, törvényes és eredményes működése érdekében minőségfejlesztési rendszert működtet, amelyben kiemelt szerepet kap a folyamatos fejlesztés, a szervezeti kultúra javítása és a folyamatok rendszerszemléletű megközelítése. A minőségfejlesztési program tartalmazza az intézményi működés hosszú távú célkitűzéseit és a működtetéssel kapcsolatos feladatokat is. Kiemelt célunk a partnerközpontúság továbbfejlesztése, a partnerek elégedettségének növelése. Szeretnénk az iskolai munkát nyilvánossá tenni, ehhez fontos szerepet szánunk a nyílt napoknak, partneri igényfelméréseknek, a szülők, pedagógusok, gyerekek részvételével közös programok szervezésének. Szeretnénk, ha a végzős nyolcadik osztályosokkal nem szakadna meg a kapcsolatunk, az iskolai rendezvényekre, tanórán kívüli programokra őket is várjuk.
4. A tanulók fejlődését leginkább szolgáló értékelési módszert kívánunk alkalmazni. Az első osztályban minden tantárgyból szövegesen értékeljük tanulóinkat, a 2-5. osztályig pedig a hagyományos osztályozást évente kettő alkalommal szöveges értékeléssel is kiegészítjük: magyar irodalom, matematika, idegen nyelv tantárgyak esetében, illetve a magatartás és szorgalom értékelésekor. Szeretnénk, ha a tanuló és a szülő egyaránt érezné, hogy minden gyermek esetében a fejlődést, a változást és mindenekelőtt a pozitív személyiségjegyeket kívánjuk megerősíteni. Jó lenne, ha az osztályozás, értékelés kedvet ébresztene a jobb tanulmányi eredmény elérésére, illetve a helyes viselkedési szokások kialakítására. Nem célunk a tanulók évismétlésre kényszerítése, illetve a buktatás.
5. A pedagógus mesterségbeli tudásának folyamatos növelése érdekében szervezett továbbképzéseken való aktív részvételre ösztönözzük az intézmény dolgozóit. Az egész életen át tartó tanulás tekintetében mindenképpen példát szeretnénk mutatni tanítványainknak.
6. Az informatikai oktatás feltételeinek megteremtése és állandó fejlesztése kiemelt célterület. Az intézmény pedagógusainak segítségével működik az eMagyarország pont, amely a lakosság számára is jó lehetőséget jelent az informatikai eszköztudás megszerzéséhez. Több tanfolyam megszervezését is felvállaljuk, amelyeken a lakosság is részt vehet.
7. Ettől a tanévtől szervezett keretek között végezzük a tanulók művészeti oktatását. Mindezt a tanulók egyéni képességeihez és adottságaihoz mérten szeretnénk megvalósítani. Fontosnak tekintjük, hogy rendszeres fellépéseket szervezzünk, versenyeken, találkozókon vegyünk részt a gyerekekkel.

A tanév rendje

  • Az őszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2004. október 29. (péntek), a szünet utáni első tanítási nap 2004. november 8. (hétfő)
  • A téli szünet előtti utolsó tanítási nap 2004. december 17.(péntek), a szünet utáni első tanítási nap 2005. január 3. (hétfő)
  • A szorgalmi idő első féléve 2005. január 21-ig tart.
  • A tavaszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2005. március 23. (szerda), a szünet utáni első tanítási nap 2005. március 30. (szerda)
  • Az utolsó tanítási nap: 2005. június 10.

Fontosabb rendezvények

  • Az iskolai ünnepélyek időpontjai: október 22., december 17., március 14.
  • Iskolai kirándulások: évente minimum 4 alkalommal
  • Sítábor: 2005. 01. 03.-2005. 01. 11.
  • Úszásoktatás
  • Művészeti tagozatosok bemutatója
  • Farsang, Szülők bálja
  • A ,,Széchenyi Napok" keretében tanulmányi és sportrendezvények.
,, Az akadály az a rémisztő dolog, amelyet akkor látunk,
ha levesszük szemünket a célról."
/Henry Ford/

Jó tanévet, jó iskolát kívánok minden résztvevőnek!

Kern Zoltán
(2004. III.szám Ősz)
Nyomtathat verzi

Korbbi cikkek:

Néhány régi cikk
·Hosszúné Tóth Rita
(2019. III.szám Ősz)
·Motoros túra Horvátországba
(2018. II.szám Nyár)
·A hétköznapokon túl…
(2016. IV.szám Tél)
·Önkormányzati tájékoztató
(2014. I.szám Tavasz)
·Ili óvó nénire emlékezünk
(2013. I.szám Tavasz)
·A Vöröskereszt Kéthelyen
(2012. I.szám Tavasz)
·Művelődési hírek
(2010. II.szám Nyár)
·Húsvéti alkotások
(2008. I.szám Tavasz)
·Mit sütsz …
(2005. III.szám Ősz)
·Féljünk-e a kullancstól?
(2004. II.szám Nyár)




PHP-Nuke alapú weboldal

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások, cikkek szerzőik tulajdonai.
Tartalomkezel? rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz érvényes.
Oldalkszts: 0.06 msodperc