Mint minden közintézményben, a mi iskolánkban is az ellenőrzés, visszacsatolás egyik módja a rendszeresen ismétlődő mérés. Nálunk ezt egy háromfős minőségbiztosítási team koordinálja. Évente mérjük kérdőívekkel közvetlen partnereink közül a tanulók, a szülők, az iskolánk dolgozói reprezentatív (véletlenszerűen kiválasztott) csoportjának elégedettségét. Kétévente pedig minden partnerünk (fenntartó, óvoda, középiskolák), valamint a velünk közvetett kapcsolatban állók (nevelési tanácsadó, lakásotthon, egészségügyi szolgálat, Hóvirág Közalapítvány, művelődési ház, katolikus egyház, sportegyesület) véleményét is kikérjük. Az idei mérés tapasztalatairól, eredményeiről számolnak be olvasóinknak a team vezetők. (szerk.)
Ebben az évben a közvetett és közvetlen partnereket is mértük.
A kérdőívek kiosztásánál változtatást végeztünk ahhoz, hogy nagyobb közösséget fedjünk le. Figyeltünk arra, hogy a fiúk és a lányok aránya viszonylag egyenlő legyen, illetve a hátrányos és jó háttérrel rendelkező tanulók arányát is szem előtt tartottuk.
Változás volt még az is, hogy a tanulókkal itt írattuk meg, a szülőknek hazaküldött kérdőíveket pedig rövid határidő után kellett visszahozni. Ezek következménye az lett, hogy valamennyi tanulói kérdőívet visszakaptuk és a szülőktől is csak 3 nem érkezett meg. A dolgozói kérdőívek 100%-ban visszakerültek. Ez nagyon jó eredmény, érdemes volt változtatni.
A kérdőívek feldolgozása, kiértékelése után felállítottunk egy rangsort a %-os eredmények között. Örömmel láttuk, hogy legtöbb állításunk legalább 75%-os egyetértést kapott. Természetesen volt 1-2 olyan, ami nem érte el ezt az eredményt. A feladatunk az, hogy erre intézkedési tervet készítsünk, mely elősegíti a hiányosságok pótlását, javítását.
Mennyire tájékozott az iskolában végbement változásokról, a minőségfejlesztési eredményekről? – hangzott a kérdés. A szülőknél ez kapta a leggyengébb eredményt, ezért erre kell lépéseket tennünk. Ebben a cikkben is olvashatnak már apróbb dolgokról, illetve a tavaszi szülői értekezleteken hallhatnak bővebb tájékoztatót az osztályfőnököktől.
Elégedett vagyok az iskolai mosdók tisztaságával. – volt az egyik állítás a gyerekek kérdőívében. Hát ez visszatérő probléma. De szeretném leszögezni, ez nem a takarítószemélyzet hibája. Sajnos sok tanulónk nem használja rendeltetésszerűen a mellékhelyiségeket. A kulturált, higiéniás környezet megteremtése érdekében az intézkedési terv részeként a vizesblokkokban kihelyezésre kerültek a helyes használatra vonatkozó szabályokat jelző „plakátok”.
Reméljük, rövid időn belül változást tapasztalhatunk!
|