Tehetségesek, eredményesek

Az alábbi - és a későbbiekben is hasonló - riportokkal az a célunk, hogy Kéthely lakosságával megismertessük azokat a kis emberpalántákat, akikre érdemes odafigyelni. Akik valamiben tehetségesek, eredményesek, de ugyanolyan gyerekek, mint a többi kortársuk. Azt szeretnénk, ha nem csak a csintalan, szembeötlően rendetlen nebulókat ismernék a felnőttek, hanem azokat is, akik csendben, néha háttérben, de szorgalmasan munkálkodnak.

Kispeti

Így ismerik az iskolában a nagyobb gyerekek. Talán, mert van az osztályban másik Péter, aki magasabb nála, vagy csak azért, mert olyan kis törékeny, átlátszó-fehér bőrű, szeretnivaló kisgyerek, mindenki Kispeti-je.
Az idősebbek a faluban ezzel a kérdéssel azonosítják be a gyerekeket: - Kinek a fia/lánya vagy aranyom? - Farkas Józsefé és Udvari Máriáé. - Farkas Péter több évi várakozásra érkezett, nehezen kihordott gyerek, testvére nincs. Éppen ezért egyedül szokott játszani, kedvence a Lego és néhány plüss állat, pl. méhecske és Hápi kacsa. Már 3 éves óvodás korában szótagolva tudott olvasni. Kérdezem tőle, hogy bizonyára anyukája sokat foglalkozott vele és megtanította. - Nem! - cáfolja határozottan - Magamtól, a Szerencsekerék műsor segítségével tanultam meg olvasni és írni a nagy nyomtatott betűket. - Tény, hogy mire első osztályos lett, folyékonyan, szépen, kifejezően olvasott. A számokkal az óvodában és az iskolában ismerkedett meg.
Már 1. osztályos korában Niklán második helyezett lett a "Kis Vakond" matematika versenyen, ugyanott 2. osztályban első. A 3. osztályban, ebben a tanévben szép sikereket ért el. A "Zrínyi Ilona Matematika Verseny"-en magas pontszámmal bejutott az országos döntőbe. Kecskeméten 100 harmadikos gyerek közül 40. helyezést ért el. Matematikából Posza Istvánné, Erika néni, az osztályfőnöke foglalkozik vele.
De nemcsak matematikából jeleskedik a mi Petikénk. Az iskolai vers- és mesemondó versenyeken is szokott indulni, általában a 2-3. helyet szerezte meg. Ebben a tanévben Marcaliban, a Mikszáth Kálmán Általános Iskola helyesíró versenyén 3., a Noszlopy Gáspár Általános Iskolában 1. helyezést ért el. Kéthelyen, a körzeti versenyen szintén 1. lett. Anyanyelvből Molnár Marianna tanító néni készítette fel.
Peti igazi őszinte gyerek, nagyon büszke az eredményeire, lelkesen, ujjongva beszél róluk. Remélem, a sikerek ösztönzőleg hatnak rá és a szép rajtot látványos befutások koronázzák.

Nóri

Huszár Nóra a 4. a-ba jár. Huszár Lajos és Farkas Mária második gyermeke, nővére 14 évvel idősebb nála. Nóri sok mindent ellesett testvérétől, ő az egyik példaképe, szeretné tőle megtanulni a virágkötészet és a gyógymasszőrködés fogásait. Érett, nyugodt, elgondolkodó gyerek, inkább lassú, de feladatmegoldásaiban alapos, pontos. Őszinte, fejlett önkritikával rendelkezik. Szívesen segít társainak.
Szabadidejében játszani szeret, az iskolai könyvtárban számítógépen, otthon társasjátékkal és a szabadban gyerekekkel. Sakkozni jár Horváth József edző csapatába, nem látványosan kiugró tehetség, de vannak szép eredményei egyéni és csapatversenyeken.
Ebben a tanévben az Alapműveleti Matematika Verseny területi fordulóján Marcaliban 3. helyezést ért el a negyedik osztályosok mezőnyében, a megyei fordulóban 6. lett. A Zrínyi Ilona Matematika Verseny Somogy megyei fordulójában 76. helyezést ért el sok száz versenyző közül.
Anyanyelvből is szép eredményei vannak, már 3. osztályban Marcaliban, a Mikszáth Kálmán Ált. Isk. komplex anyanyelvi versenyén 2. lett. Idén a Noszlopy Gáspár Ált. Isk. marcali körzeti helyesíró versenyén szintén 2.
Niklán, a Kis Vakond Matematika Versenyen 1. helyezést ért el. Felkészítő tanára matematikából és anyanyelvből is Némethné Makay Ilona, az osztályfőnöke.
Gratulálunk Nórinak és továbbra is figyelemmel kísérjük haladását, mert érdemes.

Balázs Andorné