Tartalom
· Kapcsolat

Legújabb szám
·A Nyitott Klub elmúlt öt évéről
·Ha nyár….., akkor olvasótábor!
·300 éves az iskolai oktatás Kéthelyen
·Állatartás
·Nehéz hónapok a vírushelyzet miatt
·Helyi gazdaságfejlesztés Kéthely községben
·Német nyelvi tábor
·Három éve Kéthelyen az Atroplusz Kft.
·Erdei játszótábor két turnusban
·Újra pereg a film a Kéthelyi moziban
·Egyszerűen szép
·Magyarok kenyere gyűjtőpont Kéthelyen

Kirándulás az erdei kisvasúttal

A közös tevékenységek, a közös élmények a gyermek fejlődésének serkentői. Törekszünk arra, hogy nagyon sok közös óvodai és óvodán kívüli élményt biztosítsunk a gyermekeknek.

A 2009/2010-es nevelési év első közös programja a kakpusztai kirándulás volt, ahol a gyermekek gyakorolhatták a buszon és a vonaton való utazás szabályait, és gyönyörködhettek az őszbe hajló természet szépségeiben. A kirándulást a Szülői Szervezet támogatta, az erdei vasút bérlését pedig a Játék-Világ Közalapítvány.

Kakpusztára kirándultak az ovisok
Pont méretes volt nekünk ez a vonat

Egy hétfői napon a nagycsoporttal és a kis-középső csoporttal 8 órakor indultunk, Mesztegnyőig autóbusszal utaztunk, onnan az erdei kisvasúttal mentünk tovább. A gyerekek nagyon élvezték a kb. fél órás utat. Reggel még elég hűvös volt, de mire megérkeztünk, már szépen sütött a nap. Kiszállás után leültünk az asztalokhoz és tízóraiztunk. Majd előkerültek a hátizsákokból a különböző ropogtatnivalók és üdítők. Volt ott egy kisház, kijelölt tűzrakó hely, asztalok padokkal és egy vasútállomást jelző házikó. Tízórai után a gyerekek szabadon szaladgálhattak, játszhattak. Visszamehettek a vonatra is, megnézhették a mozdonyt. Vittünk plédeket, labdákat, mindenki kedve szerint játszhatott.

Jutka óvónéni és a nagyobb fiúk elmentek fát és ágakat gyűjteni, hogy tudjunk tüzet rakni. Ez nagyon tetszett a gyermekeknek. Megbeszéltük közben a tűzrakás lépéseit, és persze a veszélyeit is. Utána folytatódhatott a játék, bújócskáztak, fogócskáztak a gyerekek. Voltak, akik a plédeken piknikeztek, voltak, akik labdáztak. Ezután futóversenyt is rendeztünk, amin nagyon sokan részt vettek.

Kriszta óvó nénivel sétálni mentek páran az erdőbe, ahol őszi „kincseket” gyűjtöttek. Ezekből fogunk majd a szüreti vásárra barkácsolni. Miután visszaértek, nekiálltunk összepakolni, eközben a tűz is kialudt. (Azért még vízzel lelocsoltuk a biztonság kedvéért.) A kisvasúton hazafelé nagyon jó volt a hangulat, énekeltünk, tapsoltunk. Mesztegnyőn már vártak minket az autóbuszok. Beszállás után indultunk vissza az óvodába, ebédre érkeztünk meg. Nagyon jól éreztük magunkat, az idő is nagyon kedvező volt a kiránduláshoz. Reméljük, jövőre a mostani kiscsoportosoknak is megmutathatjuk ezt a természeti szépséget.

Szeptember 30-án a sármelléki repülőtérre megyünk kirándulni, egy repülőgép le- és felszállást nézünk meg a gyermekekkel. A kirándulás után készülünk az októberi szüreti rendezvényünkre. Az idei évben új programmal színesítettük a délelőttünket, őszi vásárt rendezünk az óvodásoknak, ahol egymás munkáját megvásárolhatják 1-2 dióért. Délutánra, a gyermekek legnagyobb örömére ugrálóvárat hívtunk.

Piknik Kakpusztán
A tűz érdekes és veszélyes játék
Hajdu Kinga
óvodapedagógus
(2009. III.szám Ősz)
Nyomtathat verzi

Korbbi cikkek:

Néhány régi cikk
·Húsvéti dekoráció és tűzoltós locsolás a faluközpontban
(2019. I.szám Tavasz)
·10 éves az Asszonykórus
(2004. II.szám Nyár)

PHP-Nuke alapú weboldal

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások, cikkek szerzőik tulajdonai.
Tartalomkezel? rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz érvényes.