Tartalom
· Kapcsolat

Legújabb szám
·A Nyitott Klub elmúlt öt évéről
·Ha nyár….., akkor olvasótábor!
·300 éves az iskolai oktatás Kéthelyen
·Állatartás
·Nehéz hónapok a vírushelyzet miatt
·Helyi gazdaságfejlesztés Kéthely községben
·Német nyelvi tábor
·Három éve Kéthelyen az Atroplusz Kft.
·Erdei játszótábor két turnusban
·Újra pereg a film a Kéthelyi moziban
·Egyszerűen szép
·Magyarok kenyere gyűjtőpont Kéthelyen

Erdélyben jártunk

Az éjszakai indulás izgalmasnak tűnt. Már napokkal előtte csak erről beszéltünk a barátnőimmel. Erdélyről sokat hallottam, de még soha nem jártam ott. Talán ezért is vártam annyira ezt a tábort.

Éjfélkor bőrönddel a kezemben ott álltam az iskola előtt, útra készen a barátaimmal. Mindenki nagyon izgatott volt. Elbúcsúzkodtunk szüleinktől, és nekivágtunk a hosszú útnak. Hajnal felé már átértünk a határon. Első állomásunk Aradon volt, a 13 aradi vértanú emlékművénél. Rövid városnézést követően továbbindultunk Vajdahunyad vára felé. Felfedeztük a vár titkait és rejtelmeit. Kora este megérkeztünk hangulatos szálláshelyünkre, Torockóra.

Egy családi házban éjszakáztunk, mint vendégek. Estefelé sétáltunk kicsit a faluban. Torockó szép kis falu, kedves emberekkel. Mellette egy mesébe illő hegy van, melynek neve Székelykő. Reggel korán keltünk, mert várt minket a Tordai hasadék. Ez a képződmény csodálatos hely. Tele van növényekkel és patakokkal. Nem véletlen, hogy a turisták kedvelik. Nekivágtunk a hosszú túrának, köveken, sziklákon keresztül. Kimerítő volt az út, de megérte, mert sok varázslatos dolgot láttunk. Rengeteg élménnyel telve indultunk el második szálláshelyünkre, Tibódra. Tibód hasonló falu, mint Torockó. Szép, rendezett. Itt egy vendégházban szállásoltak el bennünket, ahol hosszabb maradásra rendezkedtünk be.

Reggeli után megismerkedtünk a megye székhelyével, Székelyudvarhellyel, majd meglátogattuk Erdélyben az egyik legismertebb népművészeti vásár színhelyét, Korondot. Ott az a szokás, hogy házaik előtt az emberek kiállítják saját portékájukat, ami különös hangulatot ad a helynek. Mi is lelkesen vásároltunk ezekből a kézműves munkákból. Később meghívtak minket a székelyszentkirályi iskolába, ahol az iskolások nagyon kedvesen fogadtak bennünket, a nagyok pedig bevezettek minket a csipkeverés rejtelmeibe. A táncos, verses műsoruktól különösen meghatódtunk.

Csoportkép a csíksomlyói szabadtéri színpadnál
Székelykapuk alatt
Anna a Szent Anna-tónál
Kéthelyi iskolások Erdélyben, a Békás-szorosban
A székelyszentkirályi iskolások műsorral kedveskedtek

Másnap a program a Békás-szorosban folytatódott. Ebben a szorosban van egy Oltárkő nevezetű hegy. Ennek a tetején érik a mondások szerint a legfinomabb áfonya.

A következő nap hosszúnak és érdekesnek ígérkezett, először megnéztük a híres csíksomlyói búcsú helyét. Másik úti célunk a Szent Anna-tó volt, ami gyönyörű helyen van, egy fenyőerdő közepén. Mivel jó idő volt, sokat tudtunk fürdeni és játszani. Kimerültünk egy kicsit, de ezen a napon is nagyon jól éreztük magunkat.

A hetet nagy túrával zártuk, hiszen vasárnap megmásztuk Erdély egyik legmagasabb pontját, a Madarasi Hargitát. Ez az útvonal érdekesnek ígérkezett, nem is csalódtunk. Gyönyörű volt a kilátás, körös-körül hegyek, völgyek, erdők. A csúcs tele volt kopjafákkal és kőrakásokkal. Aki feljutott a csúcsra, az a helyi szokások szerint készített egy kis kőkupacot. Mikor visszaértünk a szállásra, mindenki fáradtan, de büszkén pihent le.

A következő nap betekinthettünk a föld alá. Megszemléltük Parajdon a sóbányát. Mondhatjuk úgy, hogy ez egy egészséges út volt, mert ebbe a sóbányába a gyerekek gyógyulni is járnak. A bányában van minden: játszótér, boltok, templom és múzeumi kiállítás.

Elérkezett a táborozás utolsó reggele. Kis csapatunk örült, mert hazaindultunk, de szomorúak is voltunk, mert gyorsan eltelt ez a hét. Az utolsó erdélyi sétát Kolozsvár utcáin tettük, és elbúcsúztunk ettől a csodás helytől. Egy hét után tele élményekkel, boldogan, épségben értünk haza.

Bajnok Eszter 7. o.
(2009. III.szám Ősz)
Nyomtathat verzi

Korbbi cikkek:

Néhány régi cikk
·A Kéthelyi Általános Iskola szülői szervezetének működése a 2018-2019-es tanévben
(2019. II.szám Nyár)
·Kéthely SE hírei
(2018. II.szám Nyár)
·Kereskai Béla amatőr alkotó
(2016. III.szám Ősz)
·Országos érmek kéthelyi általános iskolások nyakában
(2015. II.szám Nyár)
(2010. I.szám Tavasz)
·Jó érzés…
(2008. IV.szám Tél)
·Bemutatkoztak a művészeti iskolás tanulóink
(2006. II.szám Nyár)
·A tudás érték
(2004. I.szám Tavasz)

PHP-Nuke alapú weboldal

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások, cikkek szerzőik tulajdonai.
Tartalomkezel? rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz érvényes.