Tartalom
· Fõoldal
· Ajánlj minket!
· Cikkek
· Impresszum

Legújabb szám
·Le a cipőkkel! Elkészült!
·Aranysakál és róka “létük” csúcspontján
·Németh István nyomdokain
·Megújul a szőlőhegyi kápolna
·Önkormányzati hírek
·Huszonöt éve, 1996-ban alakult meg a sakkszakkör
·Hírek a Települési Értéktár tájáról
·Az újrakezdés sokszor a legjobb döntés az életben
·Annus néni 95 éves
·Sakkhírek
·Nyári táborok az általános iskolában - Hasznos ismeretek
·Kalandozó tábor – két turnusban
·Német nyelvi tábor
·Léna virágoskertje és ami mögötte van…
·Egy fiatal fotós Kéthely értékeinek nyomában

Kompetenciaalapú és integrációs oktatás

Az oktatás és nevelés fontossága egybefonódott mindig is a nemzet és a haza sorsával és a jövőbe vetett hittel. Így van ez most is, talán soha nem volt ekkora szükség arra, hogy okos, értelmes jól nevelt gyerekeket neveljünk az általános iskolában a szülők segítségével, a pedagógusok szakszerű és lelkes irányításával. A 2006/2007-es tanévben új módszerekkel, foglalkozási formák bevezetésével próbáljuk eredményesebbé tenni az oktatást és nevelést.

Tanévkezdés az iskolában
Tájékoztatás a kompetenciaalapú oktatásról

A tudás alapú gazdasági fejlődés feltételeként biztos alapismeretekkel rendelkező tanulókat kell nevelnünk. Arra szeretnénk a gyerekeket ösztönözni, hogy az egész életen át tartó tanulást tekintsék célnak. Arra készítjük tanulóinkat, hogy életük során képesek legyenek többször is életpályát váltani, illetve rendelkezzenek azokkal a képességekkel, amelyek ezt lehetővé teszik. Ez csak úgy képzelhető el, ha az ismeretközpontú oktatási gyakorlatunkat kiegészítjük, helyenként felváltjuk a képességfejlesztés előtérbe helyezésével. Nem elegendő lexikális ismereteket tanulni, évszámokat bemagolni, képleteket visszamondani, hanem szükséges, hogy a mindennapi élethelyzetekben tudjunk eligazodni. A tanulás sokkal egyszerűbb folyamat, mint gondoltuk volna, a sikeres tanuláshoz azonban elengedhetetlen a kitartás is. Mindezeket felismerve az 1., 2., 5. és 7. osztályban elkezdtük szeptembertől a kompetenciaalapú oktatást. Ez természetesen nem tekinthető csodaszernek, de jó lehetőséget teremt arra, hogy a gyerekek szövegértése, matematikai logikai képessége, informatikai eszköztudása fejlődjön. Ezek nélkül nem képzelhető el korszerű műveltség és tartós tudás.

Minden tanulónak lehetőséget szeretnénk biztosítani a sikeres tanulási tevékenységhez, ehhez elengedhetetlen a tanulás egyéni tervezése, egyéni tanulási technikák elsajátításának ösztönzése, és a tanulási eredmények és tanulás értékelés segítségével a gyerekek és szülők bevonása az oktatási nevelési folyamatba.

Kiemelt célként kezeljük az oktatási esélyegyenlőtlenség csökkentését. Ezért az 1. és 5. osztályban elkezdjük az integrációs pedagógiai rendszer kiépítését. Ennek szakszerű alkalmazásától azt várjuk, hogy tanulóink tudásbeli és viselkedésbeli hátrányait jelentősen csökkenteni tudjuk. Támaszkodunk az iskolában folyó művészeti tevékenységekre, a tanulás tanítására, a kompetencia alapú fejlesztésre, a különböző mentálhigiénés programokra, a rendszeres szabadidős programok iskolai irányítására, a negyedévi szöveges értékelésre, a pedagógus együttműködési formák tudatos alkalmazására. Azt reméljük, hogy az elkülönítés semmilyen formában sem jut érvényre iskolánkban, illetve a tanulók körében a közösségi nevelés a közös programok szervezésével erősödni fog. Célunk, hogy a gyerekek legyenek minél több időt az iskolában, illetve örömmel és szorongás nélkül teljenek napjaik.

A módszertani megújulás azt jelenti, hogy a pedagógus szerepe a tanulásirányításban átalakul. Szeretnénk a tanulókat az eddigieknél sokkal jobban bevonni a tananyag feldolgozásába. Ezt segíti majd a több mint 5 millió Ft értékben beszerzett informatikai eszközrendszer, amelyek között számos technikai újdonság, illetve csúcstechnológia található. Kiemelt szerepet kap az informatikaoktatás, az Internet használat. A gyerekeknek mindennap lehetőségük lesz arra, hogy szabadon használhassák a számítógépeket.

A tanulás nem függetleníthető a gyerekek érzelmeitől. Az érzelmi pallérozottság legalább olyan fontos része a műveltségnek, mint a matematikában vagy az olvasásban való jártasság. Az érzelmeket az önszabályozás fontos eszközeinek tekintjük. Célunk, hogy a tanulók pozitív érzelmekkel kötődjenek az iskolához , illetve a pedagógusokhoz.

Talán nem is olyan nagy változtatások mindazok, amelyekről a fentiekben írtam, de pedagóguspályám legnagyobb sikerének könyvelném el, ha tanév végéig a célkitűzések megvalósulnának. Egyet biztosan tudok, ezzel jobbá tesszük gyerekeink életét, ehhez elengedhetetlen az iskola működésében érintettek aktív támogatása. Dolgozzunk együtt a 2006/2007-es tanévben: szülők, gyerekek, pedagógusok, fenntartó. Szeretném, ha közösen tudnánk örülni az elért sikereknek.

„Az igazi feladat annak felismerése, hogy az erősségeink, értékeink, elkötelezettségeink alapján, melyik jövő biztosítaná a legnagyobb életminőséget számunkra.”

Kern Zoltán
(2006. III.szám Ősz)
Nyomtatható verzió

Korábbi cikkek:

Néhány régi cikk
·Kéthelyi sorsok
(2020. I.szám Tavasz)
·Falunap
(2018. II.szám Nyár)
·Késtünk…
(2016. I-II.szám Nyár)
·Gyereknap az óvodában
(2015. II.szám Nyár)
·Horgászverseny a Bányatónál
(2013. III.szám Ősz)
·Új tanítónő az iskolában
(2011. III.szám Ősz)
·Élményeim
7. osztályos tanulmányi kirándulás
(2010. II.szám Nyár)
·Helyesbítés
(2008. II.szám Nyár)
·Bizonytalanságok és várakozások az iskolában
(2007. II.szám Nyár)
·Hej, madárka...
(2004. II.szám Nyár)




PHP-Nuke alapú weboldal

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások, cikkek szerzőik tulajdonai.
Tartalomkezel? rendszer: © 2004 PHP-Nuke. Minden jog fenntartva. A PHP-Nuke szabad szoftver, amelyre a GNU/GPL licensz érvényes.
Oldalkészítés: 0.04 másodperc